Mieszkańcy Krzywych Błot we Włocławku nie chcą tej drogi. Zobacz zdjęcia z protestu

Budowa alternatywnej trasy z Michelina w kierunku osiedla Południe jest mieszkańcom Włocławka niezbędna. Jednak kontrowersje budzi kwestia wyboru wariantu dotyczącego jej przebiegu.

17 sierpnia 2017 r. około 30 mieszkańców osiedla „Krzywe Błota” spotkało się aby zaprotestować w sprawie koncepcji, ktorą ich zdaniem proponuje prezydent miasta a dotycząccej drogi alternatywnej z Michelina poprzez Osiedle „Krzywe Błota”- wariant Filtrowa.

Koncepcja poprzez ulicę Filtrową, która ma szansę aby być zrealizowana jest nie do przyjęcia - powiedział na wstępie konferencji prasowej szef klubu PiS i radny Jarosław Chmielewski.

Posłanka na Sejm RP Joanna Borowiak zaznaczyła, że mieszkańcy osiedla zgłosili się do niej o pomoc wyboru koncepcji budowy przebiegu drogi przez Urząd Miasta Włocławek.To jej zdaniem jest kwestia bezsporna, że droga alternatywna łącząca Michelin z Południem jest niezwykle potrzebna. Jest to rozwiązanie wręcz niezbędne i długo oczekiwane. Zdumiewa ją natomiast ogromnie koncepcja, która jest poważnie rozważana przez prezydenta miasta.

Koncepcja, która zakłada wyburzanie domów i przebieg drogi alternatywnej pomiędzy osiedlami, przez serce osiedli domów jednorodzinnych. Jest oczywiście ona koncepcją o dużo wyższych kosztach niż pozostałe. Apelujemy wszyscy do Pana Prezydenta o rozsądek. Pragniemy by kierował się przy wyborze koncepcji budowy drogi dobrem mieszkanców. Apelujemy o pogłębioną analizę koncepcji, a tych koncepcji jest 5, a nawet 6. Droga łącząca dwa osiedla nie powinna przebiegać w taki sposób jaki został zaprezentowany - mówiła posłanka Joanna Borowiak.

Radny Krzysztof Kowalski poinformował, że już kilka tygodni temu na spotkaniu, które odbyło się w Urzędzie Miasta klub PiS jednoznacznie opowiedział się, że rozwiązanie alternatywne przebiegajace przez ulicę Filtrową zostało ono odrzucone jako najmniej korzystne dla mieszkańców miasta.

My jako klub PiS opowiedzieliśmy sę za alternatywą, aby ta droga była wpięta w odcinku leśnym w Jana Pawła II do ronda Falbanka. To była nasza koncepcja - podkreślił radny Krzysztof Kowalski.

Mieszkańcy podczas spotkania wyrazili swoje niezadowolenie i zaniepokojenie losami swojego osiedla.

Dowiedzieliśmy się od radnych, że pomimo, że jest 5 alternatywnych propozycji to ta została wytypowana jako jedyna słuszna. W tej sytuacji wystosowaliśmy pismo do prezydenta o uzasadnienie tej decyzji i zgłaszaliśmy swoje liczne zastrzeżenia. Tymbardziej, że w 2015 roku wypowiedział się Pan Prezydent, że przewiduje odciążenie Michelina poprzez budowę drogi do Jana Pawła II przez las. Absolutnie nie było mowy o naszym osiedlu. Zaskoczyło nas to tym bardziej, że nikt tej propozycji z nami nie kosultował, nikt nas nie powiadomił - mówiła jedna z mieszkanek.

Mieszkańcy wybudowali osiedle i myśleli, że bedą mieli spokój. Zapewniano ich, że nic nie będzie tutaj budowane.

Mieszkańcy pytają Prezydenta Włocławka czy ktoś rozważał na ile ta alternatywna droga przez ulicę Brzezinową i dalej przez osiedle odciąży Michelin? Na ile to rozwiązanie jest skuteczne i udrożni drogi w Michelinie? Czy wzięto pod uwagę koszt wywłaszczeń? Czy jak już decyzja zapadła to czy brane są pod uwagę bardzo duże koszty społeczne, które poniesie to osiedle? Czy były przeprowadzone konkretne inżynierskie analizy tej inwestycji i jej wpływ na poprawę warunków ruchu dla mieszkanców Michelina? Kto jest właścicielem działek? Ile będzie kosztowało przesunięcie linii wysokiego napięcia? Kto zechce spacerować pod linia wysokiego napięcia lub korzystać ze ścieżki rowerowej? Czy jest wykonana ocena oddziaływania na środowisko?

Mieszkańcy proszą o przeanalizowanie tego projektu i rozważenie koncepcji, która byłaby najlepszym rozwiązaniem w ruchu komunikacyjnym na kolejne lata dla wszystkich mieszkańców Włocławka.

Postanowiliśmy o komentarz w tej sprawie zapytać rzecznika prasowego prezydenta Bartłomieja Kucharczyka

Na temat drogi alternatywnej dla Michelina wypowiadał się Pan Prezydent Marek Wojtkowski i Pani wiceprezydent Magdalena Korpolak -Komorowska. Decyzja co do finalnego wariantu budowy tej drogi jeszcze nie zapadła. Według ratusza dla mieszkańców miasta najlepszym rozwiązaniem byłby wariant uwzględniajacy ulicę Filtrową, dlatego, że zależy nam na budowie drogi alternatywnej przedłużenie ulicyBrzezinowej z ulicą Kruszyńską. Jest jeszcze planowane spotkanie z biurem projektowym w tej sprawie. Są planowane konsultacje z klubami radnych i jeśli będzie taka potrzeba jest możliwość spotkania się z mieszkańcami. Decyzje ostateczne jeszcze nie zapadły - odpowiedział rzecznik Bartłomiej Kucharczyk.

Prezydent Marek Wojtkowski i wicerezydent Magdalena Korpolak - Komorowska są gotowi na spotkanie zmieszkańcami.

Galeria zdjęć: 

Komentarze

Odpowiedz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Dodając komentarz pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Informujemy również, iż redakcja portalu promocjewloclawskie.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu portalu.